Wyjazd rekolekcyjny dzieci, młodzieży i Ministrantów- GALERIA ZDJĘĆ

W dniach 7-11 lipca, pod przewodnictwem ks. Diakona Jarosława Kocha, młodzież i dzieci z naszej parafii wyruszyli na rekolekcje na północ Polski.

GALERIA ZDJĘĆ 1
GALERIA ZDJĘĆ 2
GALERIA ZDJĘĆ 3

„Pierwszego dnia już o godzinie 4:45 mieliśmy zbiórkę. Zmierzyliśmy w kierunku Poznania i tam zatrzymaliśmy się w Seminarium Towarzystwa Chrystusowego, gdzie została odprawiona Msza Św. przez rektora Seminarium KS. Andrzeja Łysego. Po Eucharystii Ks. Jarek oprowadził nas po Seminarium. O 8:30 wyruszyliśmy w dalszą drogę. Następnie zatrzymaliśmy się w Biskupinie. Zobaczyliśmy chaty pokryte strzechą, a także dowiedzieliśmy się, że na terenie osady znajdowało się 106 domostw usytuowanych rzędowo wzdłuż 11 ulic. Gród otoczony jest falochronem o szerokości od 2 do 9 m. Najstarszymi pozostałościami są obozowiska łowców reniferów sprzed 10 tysięcy lat temu, a także neolityczne domy pierwszych rolników. Następnym punktem naszej trasy był Pelpin, gdzie nocowaliśmy.

We wtorek już o godzinie 8:00 mieliśmy śniadanie dlatego musieliśmy wcześnie wstać. Po śniadaniu podziękowaliśmy Bogu  modlitwą i wyruszyliśmy w drogę do Malborku, gdzie zwiedziliśmy zamek krzyżacki. Jest to gotycka, ceglana i warowna budowla otoczona fosą i wzniesiona przez zakon krzyżacki. Zespół zamkowy w Malborku obejmuje zamek wysoki, zamek średni i zamek niski. Zamek w Malborku jest jednym z najznakomitszych przykładów średniowiecznej architektury. Następnie pojechaliśmy na Mszę Świętą do Kościelnej Jani gdzie proboszczem parafii jest brat księdza Jarka. Po mszy świętej wszyscy udaliśmy się na boisko niedaleko kościoła, gdzie ministranci z tamtej i z naszej parafii rozegrali mecz piłki nożnej. Mimo, że pogoda tego dnia nie dopisywała – mecz wygraliśmy J. Po meczu odbyło się wspólne ognisko.

Środa zapowiadała się ciężkim, ale za to miłym i pełnym przygód dniem. Wyjechaliśmy już około godz. 8.00. Naszym celem było zwiedzenie i poznanie historii Gdańska. Na początku wraz z przewodnikiem udaliśmy się do jednej z dzielnic Gdańska - Oliwa. Tam przeszliśmy się po parku oliwskim, a następnie udaliśmy się do katedry Oliwskiej gdzie wysłuchaliśmy koncertu  na barokowych organach. Po zwiedzeniu katedry udaliśmy się pod Pomnik Poległych Stoczniowców. Tam dowiedzieliśmy się o tragicznej historii tego miejsca. Uczciliśmy minutą ciszy wszystkich poległych. Następnie  udaliśmy się w drogę na tzw. Długi Targ (rynek). Mijaliśmy po drodze wiele kościołów, bazylik, pomników, np. Bazylikę Św. Brygidy, czy kościół Św. Katarzyny i wiele, wiele innych. Następnie udaliśmy się do Kościoła Mariackiego. Tam czekała nas bardzo mila niespodzianka. Przed nami było wejście z 410 schodów na wieżę. Na górze zobaczyć można było cala panoramę Gdańska. Tego dnia zwiedziliśmy także pomnik Westerplatte.

W czwartek  pojechaliśmy do Gdańska zwiedzić stadion PGE Arena. Po zwiedzeniu wszystkich zakątków stadionu wybraliśmy się do Aquaparku w Sopocie. Wszyscy byli bardzo zadowoleni.

W ostatni dzień pozostaliśmy na miejscu i zwiedzaliśmy Pelpin.

Powrót do domu był najmniej atrakcyjną częścią programu, ale z dobrze poinformowanych źródeł wiadomo, że ks. Błażej obmyśla już kolejną podróż :) Bardzo serdecznie dziękujemy Księdzu Błażejowi za zorganizowanie wyjazdu, a Księdzu Jarkowi i opiekunom za opiekę i anielską cierpliwość :) "